Saturday, 22 June 2013

LATAR BELAKANG ORGANISASI

Posted by Unknown

ASADRA (M) SDN BHD 

ASADRA (M) SDN BHD telah ditubuhkan pada tahun 1985 sebagai sebuah syarikat swasta. Ia pada mulanya ditubuhkan sebagai kontraktor infrastruktur bagi perkhidmatan telekomunikasi di negara ini yang semakin meningkat.

Walau bagaimanapun untuk mengambil peluang daripada ekonomi yang kian meningkat di Malaysia, skop syarikat ini telah berkembang sejak tahun 1990  dan menceburi secara langsung sebagai vendor dan pembekal perkhidmatan dalam bidang petroleum, gas dan petrokimia.

Pada tahun 1997 ASADRA bergerak selangkah lebih maju untuk menawarkan perkhidmatan kepada industri berkaitan bekalan kuasa.

Pejabat Utama syarikat ini kini berpusat di Kuala Lumpur. Pejabat-pejabat cawangan dan bengkel juga telah ditubuhkan di Kerteh, Kuantan, Melaka dan Pasir Gudang di sekitar Semenanjung Malaysia dan di Kucing, Bintulu dan Kota Kinabalu di bahagian Malaysia Timur.

ASADRA adalah kontraktor berlesen dan memegang segala pendaftaran dan lesen yang diperlukan dan ianya dikeluarkan dan disahkan oleh Kerajaan Malaysia dan Pihak Berkuasa Berkanun yang diiktiraf.



ASADRA beroperasi di dalam garis panduan ISO 9001 dan Sijil Kelas 1 Elektrik, Alat Telekomunikasi Kontraktor CIDB-G7 dan PKK.



PROGRAM PENGURUSAN

KUALITI



Asadra (M) Sdn Bhd mempunyai satu Program Pengurusan Kualiti disahkan yang mematuhi ISO 9000 standard antarabangsa untuk pengurusan kualiti. spesifikasi ISO 9000 memberikan struktur standard untuk mana-mana Program Pengurusan Kualiti untuk diikuti dan diperlukan untuk menyeragamkan reka bentuk, pembuatan, pemasaran dan perkhidmatan mana-mana produk yang berkualiti.

Dasar Kualiti

Asadra (M) Sdn. Bhd komited untuk mencapai Kepuasan Pelanggan melalui peningkatan dalam Fokus Pelanggan dan Peningkatan berterusan dan pematuhan kepada Pelanggan dan Keperluan Pengawalseliaan.
Untuk mencapai matlamat ini, kita hendaklah:

1.       Memahami keperluan pelanggan.
      2.       Berusaha untuk penghantaran pada masa.

Rujukan:
Asadra (M) Sdn. Bhd Manual Kualiti (tarikh Berkesan 2009, 8 Disember, Media No 2). Program Kualiti, p. 10.

KESELAMATAN DAN KESIHATAN PEKERJAAN


Program Pengurusan Kesihatan, keselamatan & persekitaran

Asadra (M) Sdn. Bhd menyediakan program tentang keselamatan, kesihatan & persekitaran kepada setiap pekerja mengikut garis panduan yang ditetapkan piawaian antarabangsa OHSAS 18001 untuk pengurusan keselamatan & kesihatan pekerjaan.

Polisi Keselamatan, Kesihatan & persekitaran

Asas program ini dijalankan adalah untuk:

1.       Kita perlu merancang dan mengatur kerja kita untuk memastikan keselamatan dan kesihatan kakitangan, kerosakan harta benda berkurangan dan persekitaran pekerjaan lebih selamat, cekap dan selesa untuk kakitangan kita.

2.       Kita perlu mematuhi semua keperluan undang-undang dan lain-lain yang berkaitan dengan perdagangan kita.

3.       Kita perlu menumpukan usaha berterusan untuk pencegahan kemalangan dan kawalan pencemaran.

4.       Kita perlu menyediakan pengawasan yang berwibawa dan berkesan.

5.       Kita perlu menjelaskan kepada setiap pekerja bahawa keselamatan adalah sebahagian asas tugas profesional tanpa mengira pangkat atau pekerjaan mereka.

6.       Kita perlu secara aktif mencari bahaya kerja yang perlu dihapuskan sebagai langkah utama kami terhadap kemalangan.

7.       Kita perlu melatih kakitangan dalam penggunaan peralatan yang betul

8.       Kita perlu mendidik dan menggalakkan amalan-amalan pekerja kita selamat bekerja dan kesihatan, keselamatan dan alam sekitar kesedaran.



9.       Kita perlu memberi kerjasama sepenuhnya daripada semua kakitangan untuk menyedari program HSE kami untuk mencapai matlamat dan objektif khusus

CARTA ORGANISASI


carta organisasi pihak atasan. *carta tidak penuh kerana terlalu besar*




KOMITI PENGURUSAN
Datuk Kee Zainal Abidin Bin A. JalilImage
Executive Chairman
Mohamad Yusof Bin Mohamed YassinImage
President
Kee Mohammad Rafique Bin K. Zainal AbidinImage
Vice President - Business Development
Johari A. RahmanImage
Vice President - General Trading
Eddie Hirawan Bin TasrefImage
Vice President - Oil & Gas
Zuhir Bin IbrahimImage
Vice President - Telecommunications
Norzal Bin KassimImage
Manager - Telecommunications
Mohd Fadzil Bin Johar AriffinImage
Manager - Administration & Accounting
Mazlin Binti MohamadImage
Executive Secretary

 ALAMAT PEJABAT
ARA DAMANSARA, SELANGOR
L-G-31 Blok L, Jalan PJU 1A/1 Taipan Damansara 2
Parcel 3 Ara Damansara
47301 Petaling Jaya, Selangor
Tel: (603) 78428118
Fax: (603) 78427662
Manager: MOHD. YUSOF YASSIN
MASAI, JOHOR
No. 9 Jalan Sena 1
Taman Rinting
81750 Masai Johor
Tel: (607) 3871764
Fax: (607) 2999219
Manager: EDDIE HIRAWAN TASREF
SUNGAI UDANG, MELAKA
No. 14-1N Jalan Keris Emas
76300 Sungai Udang Melaka
Tel: (606) 3516166
Fax: (606) 3516113
Manager: EDDIE HIRAWAN TASREF
BINTULU, SARAWAK
Lot 5277 Sublot No. 80 BBC Industrial Estate
Jalan Bintulu Sibu
97000 Bintulu Sarawak
Tel: (6086) 337452
Fax: (6086) 337451
Manager: EDDIE HIRAWAN TASREF

PRODUK DAN PERKHIDMATAN
  • Industri Bangunan
  • Industri Gas Minyak
  • Industri Telekomunikasi
  • Perkhidmatan Instrumentasi
  • Perkhidmatan Elektrik








1 comment:

  1. Best Casinos in Palm Springs, California
    Best Palm Springs 사천 출장안마 casinos 통영 출장안마 and poker room 여주 출장샵 deals 포항 출장마사지 · Caesars Palace: Best Overall casino 부천 출장마사지 · Palms Casino: Best for poker · Palms Casino: Best for

    ReplyDelete